Testează aparatul GRATUIT


Doriți să testați unul din aparatele noastre gratuit și fără niciun angajament? Scrieți-ne! În câmpul ”Întrebarea Dvs” scrieți-ne afecțiunea Dvs pentru care doriți să testați produsul, completați datele Dvs de contact și expediați-le.

 


Constipația

În cazul constipației și pentru prevenirea constipației recomandăm suplimentul nutritiv SPIRULINA. Ajută la eliminarea constipației cronice și a balonării, susținerea producerea de culturi probiotice, precum lactobacillus și bifidobacteria. Curăță aparatul digestiv și regenerează flora intestinală sănătoasă.   

Ce este constipația?

Vremurile de azi sunt foarte agitate și grăbite. Din cauza solicitării la muncă oamenii se delasă de regulile unei alimentații sănătoase, reguli pe care generațiile anterioare le respectau.

O alimentație necorespunzătoare, stress-ul și insuficiența mișcării  pertrurbă funcția normală a intestinului gros, ceea ce se poate manifesta prin constipație.

 

Simptomele constipației
  • Scaunul de consistență tare, neregulat, golirea dificilă și uneori dureroasă a intestinului 
  • dureri, sângerări din rect, uneori cârcei, balonare neplăcută 

Categorii de risc

Tendința spre constipație crește direct proporțional cu vârsta. Este tipică la persoanele cu un loc de muncă sedentar și la persoanele țintuite la pat. Constipația poate fi provocată și de unele medicamente sau suplimente nutritive, precum calciul ( în doze de 1000 sau chiar 1500 mg zilnic).

Constipația apare dacă consumăm alimente cu conținut scăzut de fibre, dacă avem funcția glandei tiroide redusă ( hipotiroidie), afecțiuni neurologice, de exemplu boala Parkinson, atac cerebral sau afectarea măduvei spinării. Consumul excesiv de laxative perturbă funcția intesttinelor și după încetarea consumului, constipația se agravează. Stress-ul, insuficiența mișcării, depresia, obezitatea sau sarcina avansată, agravează de asemenea scaunul.

 

Evoluție

Mulți oameni au impresia că sunt constipați atunci când nu fac scaun in fiecare zi. Funcția normală a intestinelor este diferită la fiecare persoană. Unii au scaun de 2-3 x pe zi, alții doar de 1-2 ori pe săptămână. De aceea definim deseor constipația ca fiind scaun problematic, dureros, de consistență tare. De obicei apare la persoanele obeze sau la cele vârstnice. De asemenea de această afecțiune suferă persoanele țintuite la pat, cei care folosesc excesiv laxative și clisma.

 

Alternarea constipației cu diareea cel mai frecvent indică sindromul intestinului iritat, sau afecțiune inflamatorie a intestinelor.

 

Ce să facem

În cazul constipației nu vă străduiți să împingeți scaunul cu orice preț, pentru că astfel crește riscul de apariție al hemoroizilor dureroși și a fisurilor anale. Mulți sunt așezați dacă în timpul șezutului pe toaletă se apleacă puțin și își pun picioarele pe un scaun mic.

Obiceiurile greșite pot fi eliminate prin câteva măsuri simple. Nu amânați vizita la toaletă când simțiți nevoia de a face scaun, pentru că reținerea provoacă îngroșarea scaunului.

Rezervați-vă zilnic timp pentru a vă putea goli. Majoritatea persoanelor preferă după micul dejun, după cafeaua de dimineață, sau după un pahar de apă caldă sau după mișcări periodice care ajută la deplasarea scaunului în intestin.

Nu utilizați laxative fără a consulta în prealabil medicul. Dimineața puteți bea un pahar de suc de prune sau seara înainte de culcare să mâncați câteva prune uscate, care acționează ca un laxativ mediu și nu afectează peristaltismul.

 

Prevenția

Majoritatea problemelor cu scaunul sunt provocate de o alimentați incorectă- un aport insuficient de fibre și lichide combinat cu insuficiența mișcării. Constipația obișnuită de obicei trece, dacă beți zilnic 8-10 pahare de apă, faceți mișcare de 4-5 x pe săptămână câte 20-30 de minute și creșteți cantitatea de cereale integrale, legume și fructe, astfel încât să aveți un aport de măcar 25 grame de fibre zilnic. Creșteți treptat cantitatea de fibre. Nu este benefică o creștere bruscă a cantității de fibre pentru că poate produce balonare.

Ce să fac dacă sunt constipat?

Pe termen lung, întâi de toate - respectați o alimentație corectă, un aport suficient de alimente cu fibre ( fructe și legume, pâine din cereale integrale, fulgi de ovăz), aport suficient de lichide, mișcare. Uneori totuși nu ajută nici ajustarea stilului de viață. În acest caz, sau în cazul problemelor de termen scurt, folosiți laxativ.