Ați avut probleme cu durerea cronică în ultimele zile, săptămâni, luni sau ani?Dacă da, atunci știți cum vă poate slăbi de puteri. Durerea cronică ne deranjează în viața de zi cu zi,  și poate genera sentimente de frustrare și deznădejde.

După spusele unui studiu din revista Journal of Pain, durerea cronică afectează 31% din populația adultă. Din păcate, prea mulți oameni apelează la medicamente și creme care ajută la ameliorarea durerii, în loc să se focuseze pe cauza problemei.

Deseori cauzele se găsesc direct în farfuria noastră. Studiile din anul 2017 ne arată mai multe dovezi cu privire la faptul că alimentația noastră și durerile au o strânsă legătură. S-a constatat că aproape un sfert dintre pacienții cu artrită reumatoidă au confirmat că alimentația lor a ifuențat accentuarea simptomelor.

Cum poate influența alimentația noastră apariția durerii? Cum puteți ameliora durerea fără a deschide dulapul cu medicamente? Haideți să vedem.

 

Cum pot provoca durere alimentele?

Este foarte simplu. Inflamația este de obicei răspunsul sistemului imunitar, ca să ajute corpul să lupte împotriva îmbolnăvirii și a infecției. Cunoașteți asta atunci când vă mușcă o insectă și locul se umflă și provoacă mâncărimi. Atunci sistemul imunitar își începe lupta.

Se întâmplă uneori ca sistemul imunitar să provoace reacția inflamatorie și atunci când nu sunt prezente în corp ogranisme străine împotriva cărora trebuie apărat corpul. Astfel, celulele sistemului imunitar le atacă pe cele normale, sănătoase, ceea ce duce la afectarea țesutului și apariția durerii.

Unele tipuri de proteine antiinflamatoare acționează direct asupra celulelor nervoase și pot genera durere intensă.

Unele stări asociate frecvent cu inflamația includ:

  • Boala celiaca
  • Artrita
  • Alergia sau sensibilitatea la alimente
  • Lupus
  • Colita ulcerativă
  • Boala Crohn
  • Guta
  • Dureri de cap/ migrene
  • Sindrom de colon iritabil

Cum contribuie alimentația la asta? Aproximativ 70% din celulele sistemului nostru imunitar se află în tractul digestiv. Pe lângă asta, alimentația noastră poate avea un efect puternic când este vorba de generarea reacției inflamatorii. La unele alimente s-a demostrat că reduc inflamația, iar altele pot genera agravarea inflamației. Întărirea sistemului imunitar prin preluarea controlului asupra alimentației poate fi o modalitate simplă și eficientă pentru a reduce inflamația și a ameliora durerea.

Mai jos am enumerat 10 alimente care pot provoca dureri

  1. Produsele lactate

Chiar dacă majoritatea oamenilor se nasc cu capacitatea de a digera lactoza, ( tipul principal de zahăr din laptele de vacă), se spune că 75% din oamenii din întreaga lume își pierd o dată această capacitate. Dacă aveți intoleranță la lactoză, prin consumul de lactate pot apărea simptome precum balonarea, crampe abdominale, flatulență sau diaree.

Cercetările au arătat rezultate contradictorii  în ceea ce privește rolul laptelui în cazul inflamațiilor și a durerilor cronice. Un studiu din anul 2012 afirmă că ar trebui limitat consumul de produse lactate la persoanele cu artrită, pentru a reduce inflamația și pentru a reduce simptomele. Studiile din Jurnalul European de Nutriție Clinică au constatat contrariul, faptul că nu are nicio legătură inflamația cu consumul de produse lactatate.

Chiar dacă sunt necesare și alte studii, puteți încerca dieta fără produse lactate dacă suferiți de dureri cronice. Studiul de caz a demonstrat că trecerea la alimentația bazată pe conținutul scăzut de grăsime, reduce semnificativ gravitatea simptomelor și inflamația, la pacienții cu artrită reumatoidă.

  1. Soia

Soia se găsește frecvent într-o scală largă de produse, inclusiv tofu, lapte de soia, sosusri de soia, și alți înlocuitori ai cărnii la vegetarieni. Produsele nefermentate de soia, conțin acid fitic, care agravează absorbția nutrienților și irită pereții intestinelor.

Aceasta ar putea avea ca rezultat creșterea iritabilității și sensibilității intestinelor, permițând particulelor să scape din intestine în sânge. Pe lângă faptul că astfel contribuie la apariția inflamației, poate provoca simptome precum durerea de articulații, deficiențe nutriționale, eczeme pe piele și modificări de dispoziție.

  1. Legumele

Legumele din familia Solnaceae, inclusiv roșiile, cartofii, vânăta, ardeiul iute și ardeiul gras.

Fiind considerate în general ca fiind sănătoase și sigure, la unele persoane aceste legume pot provoca un întreg șir de simptome neplăcute, de la dureri de articulații până la modificări de dispoziție la persoanele mai sensibile. Din păcate cercetările din prezent cu privire la intoleranța de acest tip sunt extrem de limitate, și majoritatea informațiilor accesibile sunt neoficiale. Puteți testa pe propria piele, și veți vedea ce se va întâmpla.

  1. Glutenul

Dieta fără gluten trezește multe voci, dar mulți oameni încă nu înțeleg totul despre gluten. Glutenul este o categorie de proteine din cereale, precum grâul, orzul și secara. În plus, pe lângă faptul că se ascunde în pâine și alte produse de patiserie, îl găsim și în dressingurile pentru salate.

  1. Alcoolul

Dacă un pahar de vin roșu servit ocazional la cină este în regulă, consumul excesiv de alcool nu este atât de bun pentru sănătatea Dvs. Consumul excesiv de alcool poate slăbi ficatul, poate accentua inflamația și poate agrava simptomele bolilor, precum inflamarea intestinelor.

Dacă totuși doriți să încheiați ziua prin consumul de alcool, evitați să amestecați alcoolul cu băuturile dulci.

  1. Carnea

Cercetările în curs indică faptul că limitarea consumului de carne roșie procesată poate fi benefică sănătății. Poate limita afecțiunile inflamatorii. Alte tipuri de carne sunt compuși cu purină ridicată și pot agrava guta, și astfel apare durerea. Dacă suferiți de gută, cel mai bine este să limitați consumul de carne de genul acesta, precum fructele de mare, slănina, carnea de curcan, carnea de vită.

  1. Zahărul

Zahărul este asociat cu o mulțime de substanțe dăunătoare sănătății, și poate provoca afecțiuni cardio-vasculare, sau chiar cancer.

Studiile arată că dieta cu un conținut ridicat de zahăr poate provoca modificări în microbiomul intestinal, ceea ce poate favoriza inflamația și scăderea imunității. Încărcarea cu zahăr poate crește permeabilitatea intestinelor, ceea ce permite pătrunderea particulelor în sânge.

  1. Alimentele procesate

Din păcate alimentele procesate reprezintă cea mai mare parte din alimentația noastră de azi. Un studiu aproximează că alimentele procesate reprezintă o cifră incredibilă de 58% din aportul energetic mediu al unei persoane. Aici putem enumera și băturile dulci, sucurile, chipsurile, etc.

Studiile de la Harvard indică faptul că alimentația occidentală tradițională este asociată cu creșterea nivelului markerilor inflamatorii. Din acest motiv, minimizarea aportului de alimente procesate este recomandată în tratamentul durerilor, precum artrita sau alte afecțiuni inflamatorii ale intestinelor.

  1. Uleiurile vegetale

Uleiul de floarea soarelui, șofranul, uleiul de bumbac și uleiul de soia, au un conținut ridicat de acizi grași omega 6, acesta fiind un tip de grăsime pe care majoritatea oamenilor o consumă în exces. Acizii grași omega 6 susțin apariția inflamației. Excesul de Omega- 6 este asociat cu durerea. Un studiu clinic publicat în revista Pain, asociază dieta cu un conținut mare de omega- 6 cu intensificarea durerilor, limitarea, și creșterea sensibilității la durere.

  1. Cofeina

Vești proaste pentru iubitorii de cafea. Dacă aveți dureri dese de cap, acestea pot fi provocate de un nivel scăzut de cofeină. În timp ce unele studii identifică cofeina ca o modalitate de ameliorare a durerii de cap, se pare că funcționează doar la persoanele care au băut cafea în cantități mici.

Un studiu din Coreea de Sud a descoperit că întreruperea consumului de cofeină a contribuit la tratamentul migrenei la 72% din participanții la studiu.

 

ÎNCEARCĂ GRATUIT

Pin It on Pinterest

Share This