Pereții casei foarte încinși de căldura soarelui nu sunt cel mai bun companion pentru un somn sănătos. În dormitor temperatura nu ar trebui să depășească 22 de grade. Mulți se consideră norocoși atunci când reușesc să mențină pe timp de vară temperatura în aparatament sub 27 grade. Cum putem face pentru a avea un somn mai bun și în cele mai caniculare nopți?

Căldurile mari aduc cu ele și nopți nedormite

Căldura mare noaptea este insuportabilă. Nu reușim să ne găsim locul, ne întoarcem de pe o parte pe alta, ne trezim des. Somnul de proastă calitate  influențează negativ starea de sănătate, relațiile sociale, munca, echilibrul fizic și psihic al fiecăruia dintre noi. Conform specialiștilor, pentru a avea un somn de calitate trebuie să existe o diferență între temperatura corpului și cea a creierului – corpul trebuie să fie cald, iar capul mai rece.

Mai jos regăsiți câteva sugestii pentru un somn mai bun în timpul nopților caniculare:

1. Climatizare proprie

Dacă nu aveți instalat un aer condiționat și nici nu aveți de gând să faceți asta, vă puteți crea propria climatizare. Imposibil? Nu! Este suficient să puneți un ventilator în apropierea patului, și în fața lui puneți un recipient cu gheață. Lăsați ventilatorul să sufle pe recipientul cu gheață, iar în timp ce gheața se va topi, se va răci aerul în încăpere. Pentru a obține cele mai bune rezultate, ar trebui să începeți să răciți încăperea cu aproximativ 20 de minute înainte de culcare.

2. Pulverizator cu apă rece

Acesta trebuie să fie la îndemână tot timpul. Este suficientă o sticlă pe care o folosiți pentru stropirea plantelor spre exemplu. Este important să fie curată, optim ar fi să fie totuși o sticlă nouă, pe care să o folosiți doar în acest scop. Țineți-o lângă pat, și când simțiți că este o căldură insuportabilă și simțiți nevoia să vă răcoriți, pulverizați pe față. Faci minuni și veți simți o ușurare imediată.

3. Pernă înghețată

Nu este deloc o glumă. Înainte de a merge la culcare, introduceți perna pentru câteva minute în congelator. Vă va ajuta să scădeți temperatura corpului și veți avea o senzație plăcută. În plus, veți păstra temperatura în zona capului mai scăzută, aceasta fiind partea corpului care are cea mai mare nevoie de temperaturi scăzute în nopțile fierbinți de vară.

4. Umeziți îmbrăcămintea

O altă posibilitate de a face mai suportabilă o noapte caniculară, este de a umezi puțin pijamaua sau șosetele. Evident- în apă rece. În acest caz, nu uitați să puneți peste cearșaf și un prosop, ca să absoarbă apa, pentru că altfel veți uda patul. O alternativă pentru îmbrăcămintea umezită este un prosop umed sau o bucată de material pe care le punem înainte de culcare la congelator.

5. Scăpați de supra-încălzirea încăperilor

Întotdeauna cea mai bună alternativă este să prevenim o problemă, decât să o rezolvăm după ce deja a apărut. Încercați să vă gândiți cum ați putea împiedica cel mai bine supra-încălzirea dormitorului. Lăsați roletele jos toată ziua, schimbați lenjeria de pat cu una ușoară și subțire, de preferat din material cu efect răcoritor. Atenție, aveți grijă să fie un material plăcut la atingere! Este importantă și culoarea – lenjeria de pat de vară ar trebui să fie în culori cât mai deschise, lăsați culorile închise pentru iarnă.

6. Picioarele în apă rece

Este de mare ajutor dacă înainte de culcare vă răcoriți picioarele în apă rece.

7. Alimentația optimă pentru sezonul cald

Atenție, unele alimente ne pot provoca doar probleme în zilele fierbinți, chiar și în ceea ce privește somnul. Ar trebui să evitați să consumați mâncăruri picante sau calorii multe înainte de culcare, băuturile ce conțin cofeină, alcool, sau băuturile răcoritoare dulci. Puteți să le înlocuiți cu castraveți ținuți la rece, pepene sau lapte rece. În plus, consumați multe multe multe lichide. Evident, ne referim la apă.

ÎNCEARCĂ GRATUIT

Pin It on Pinterest

Share This