Somnul este unul din cele mai importante elemente pentru a vă menține un corp sănătos, și o minte sănătoasă. Studiile clinice publicate în revista Journal of Clinical Sleep Medicine, arată că somnul  mai scurt de 7 ore poate duce la pierderea concentrării, depresii, probleme în gândire, dar și la creșterea masei corporale, iar rezistența organismului în fața bolilor este astfel mai scăzută.

Încercați aceste trucuri și poate vă ajută să adormiți mai ușor

  1. Temperatura corectă în cameră.

Într-o încăpere supraîncălzită veți transpira excesiv, iar într-o încăpere prea rece, vă va fi frig. Temperatura ideală pentru somn este între 16 și 23 °C. O temperatură ușor scăzută reduce temperatura interioară a corpului și astfel induce starea de somnolență.

2.  Setați-vă organismul pentru somn

Nu lăsați lumina aprinsă 30 de minute înainte de somn. Evitați zgomotul, eventual lăsați doar muzica să meargă în surdină, pentru că vă va liniști. Astfel îi transmiteți organismului că vă pregătiți de culcare.

3.   Evitați zahărul carbohidrații ușori seara

Evitați consumul de dulciuri, cocolată, carbohidraților ușori, sucurile sau fructele cu mult zahăr, înainte de culcare, pentru că acestea vă pot crește glicemia, vă crește nivelul de energie, și să declanșeze senația de foame. În loc de asta încercați puține proteine cu legume, sau o cantitate mică de carbohidrați complecși ( leguminoase, cartofi, orez) cu proteine care pot susține melatonina și vă pot ajuta să adormiți mai ușor.

Unele persoane nu au probleme cu fructele înainte de culcare, dar în ciuda acestui fapt pregătiți-vă o combinație de alimente care produc melatonină și conțin multe proteine, ca să nu vă treziți noaptea.

4.    Stați departe de electronice

Privitul la televizor în pat, sau lucrul la calculator până târziu ține mintea activă. Străduiți-vă să stați departe de electronice sau de navigat pe rețelele sociale înainte de culcare

5.   Programul

Este foarte bine dacă putem respecta programul de somn și în weekend. Mergeți la culcare și treziți-vă la aceleași ore ca și în timpul săptămânii. Veți constata că este mai bine pentru organism să mergeți la culcare și să vă treziți la aceleași ore. Străduiți-vă să dormiți în medie măcar 8 ore.

6.  Evitați cofeina

Știați că efectele cofeinei pot dura până la 12 ore? Dacă nu puteți dormi noaptea, poate fi de vină și un pahar de vin sau prea multă cofeină.

7.  Sportul seara

Inundația cu endorfină după sport poate fi super, însă și aceasta poate fi motivul pentru care nu puteți adormi. Încercați să faceți sportul dimineața. Vă veți simți excelent și va fi mai simplu să vă odihniți noaptea.

8.  Consumați alimente ce conține melatonină sau alimente care o produc  

Alimentele bogate în melatonină:

  • Banane
  • Cireșe
  • Făină de ovăz
  • Orez
  • Ghimbir
  • Orz
  • Roșii
  • Ridichi

9.  Nu stați să numărați oițe!

Dacă constatați că nu puteți adormi, nu stați doar așa să numărați oițe. Încercați să vă ridicați și să faceți ceva timp de câteva minute și apoi să vă culcați din nou. Nu vă uitați la televizor, încercați să citiți o carte sau o activitate liniștită înainte de a încerca să adormiți.

 

ÎNCEARCĂ GRATUIT

Pin It on Pinterest

Share This