Fiecare dintre noi am avut în viață măcar câteva perioade scurte (sau câteva zile) în care ne-am străduit să mâncăm cât de sănătos. Din păcate, în ciuda faptului că alimentația sănătoasă este o expresie foarte folosită, chiar dacă există și multă literatură de specialitate, articole și sfaturi generale, multe mituri în societate cu privire la ce este ”cu adevărat sănătos”. Oare toate sunt adevărate?

Mănâncă sănătos, slăbește distractiv – corpul tău și oglinda îți vor mulțumi!

Acesta nu este un mit, ci adevărul gol goluț.  Având în vedere că susținem un stil de viață sănătos și o alimentație sănătoasă, ne-am decis să adunăm pentru voi cele mai mari mituri și neadevăruri, care stau în calea voastră spre un corp sănătos și o minte liniștită.

  1. Legumele crude și fructele sunt mai sănătoase. Ceea ce nu este RAW, nu este absorbit în organism

Este unul din cele mai mari neadevăruri care pot exista. Da, alimentele crude și fructele sunt foarte sănătoase, dar atenție, nu toate! Momentan se pare că încă continuă trendul fresh-urilor, smoothies și a sucurilor naturale. Dar asta nu înseamnă că ar trebui să trăiți  doar cu alimente crude și fructe.

Mâncarea gătită și legumele fierte au și ele avantajele lor – sunt mai ușor de digerat, iar organismul își poate lua (din fructe și legume) o cantitate mai mare de vitamine și minerale.

În plus, există și legume care vă pot face rău dacă le veți consuma crude în cantități mari. Un astfel de exemplu este sfecla.

Sfatul nostru: Și alte tipuri de legume sunt mai bune dacă sunt consumate fierte. Spre exemplu morcovul, sparanghelul, varza sau ardeiul.

  1. Grăsimile nu sunt bune și trebuie evitate, altfel le vei regăsi pe cele mai nedorite părți ale corpului

În ciuda faptului că în societate grăsimile au fost demonizate ani la rând, vă rog să citiți următoarea propoziție cu atenție, și să o rețineți: Grăsimile nu sunt rele, în plus sunt foarte importante pentru corpul nostru și pentru creier. De asemenea grăsimile sunt foarte improtante pentru toate activitățile zilnice la care lucrăm.

Grăsimile ar trebui să constituie până la 30% din aportul energetic, pentru că ajută organismul foarte mult.  Ajută la întărirea oaselor, ajută ficatul să se regenereze, creierul, susțin sistemul imunitar, și mențin sistemul nervos într-o stare buna.

Grăsimile sănătoase

Sunt benefice corpului. Oferă energie, putere, datorită lor, organismul poate lupta cu succes împotriva oboselii și a stresului. Grăsimile sănătoase sunt acizii grași mononesaturați sau polinesaturați. Acești soldăței sănătoși îi găsiți în avocado, cocos, alune, pește, semințe uleioase și uleiuri vegetale.

Grăsimile nesănătoase

Aceste grăsimi se găsesc în principiu în toate alimentele prelucrate industrial. Se găsesc în chipsuri, cartofi prăjiți, salamuri, cârnați, patiserie, dar și în lactatele procesate industrial, sau uleiul de palmier (acesta se găsește și în margarină, în unele dulciuri, înghețată, dar și în iubita Nutella).

  1. Nu mânca carne roșie – este periculoasă pentru vasele sanguine

De la multe persoane am auzit asta! Prea mult din toate – multe grăsimi, mult colesterol, etc. Dacă răsfoiți puțin portalurile despre alimentația sănătoasă, veți găsi o grămadă de rețete ce conțin carne de pui, foarte puține sunt cele care sunt bazate pe carne de vită. E foarte interesant, deoarece carnea de vită este foarte sănătoasă! Dacă am compara valorile nutriționale din carnea de vită și carnea de pui, am constata că conținutul de grăsimi în acest caz, este comparabil. Dacă vorbim de sperietoarea din ziua de azi, colesterolul, acesta se găsește în cantități mult mai mici în carnea de vită, față de carnea de pui. Așa că, ne putem bucura liniștiți de carnea de vită, fără grija grăsimilor!

 

  1. Uleiul de cocos este cel mai bun medicament pentru toate

Uleiul de cocos este un aliment miraculos în mintea noastră. În lapte, în cafea, pentru ten, pentru păr, pentru tigaie – este bun la toate. Din păcate, în ultimul timp au apărut păreri ale specialiștilor, care nu sunt chiar de acord cu aceste lucruri.

Cu privire la uleiul de cocos, putem vorbi în primul rând despre două riscuri principale. Primul risc îl reprezintă consumul excesiv – care poate provoca creșterea nivelului colesterolului – de aceea nu îl folosiți peste tot, și nu consumați în exces, în cantități mari. Al doilea risc, care nu este deloc de neglijat, îl reprezintă alergiile  – la persoanele alergice, acesta poate provoca afecțiuni gastrice serioase.

  1. Fulgii de ovăz nu trebuie înmuiați

Fibrele de ovăz sunt benefice sănătății, dar nu în orice formă. Dacă ești printre cei care își pun dimineața fulgi de ovăz în iaurt, cumpărați de la magazin, îți poți creea probleme de sănătate.

Fulgii de ovăz (fără prelucrare termică sau înmuiere), conțin acid fitic, care este unul din cei mai puternici lianți naturali de minerale. Ce înseamnă asta? În cazul în care vei consuma fulgii neînmuiați, acest acid nociv va culege mineralele din tractul digestiv (calciu, magneziu, potasiu, zinc). Astfel, din cauza acestui acid, toate vitaminele și mineralele se vor elimina din organismul tău, și nu mai rămâne nimic bun acolo. Așa că mai bine lăsăm fulgii la înmuiat!

Concluzia:

  • Folosiți o minte sănătoasă pentru o alimentație sănătoasă.
  • Atenție la trendurile din alimentație – nu intotdeauna toate sunt bune.
  • Citiți, studiați, interesați-vă despre ceea ce aveți în farfurie.
  • Gătiți acasă –astfel sunteți siguri de ingrediente, și de prospețimea alimentelor (pur și simplu veți ști ce ați pus în mâncare).
  • Dacă începeți cu alimente exotice (sau ceva necunoscut), încercați să consumați întâi în cantități mai mici.
  • Gândiți pozitiv, trăiți cu zâmbetul pe buze – aceasta este baza unei vieți sănătoase!!!
ÎNCEARCĂ GRATUIT

Pin It on Pinterest

Share This