Prima zi de primăvară se apropie cu pași repezi! După lunile întunecate și reci, începând cu luna martie, ziua va fi mai lungă, iar noi ne vom bucura de creșterea treptată a gradelor din termometru.  

Odată cu sosirea primăverii vine și vremea curățeniei. Este bine să facem curat și în organism și în gânduri, astfel vom avea un start fresh și pozitiv. Cum să prevenim astenia de primăvară, alergiile și cum să ne pregătim pentru această perioadă a anului?

1. Lucrați la sănătatea intestinelor

Bacteriile intestinale bune, care ajută la digestie, pot fi slăbite după sezonul rece. De vină sunt alimentația necorespunzătoare, virusurile sezoniere și infecțiile.  Cum? Setați-vă un regim de alimentație regulată și sănătoasă.

2. Scăpați de zahăr

Zahărul ne dă energie doar pentru scurt timp. Dacă doriți să doborâți oboseala, ar trebui să reduceți aportul de dulciuri. Cum? Înlocuiți zahărul cu proteine din carne slabă, pește, nuci și lactate. Completați cu fructe, legume și carbohidrați din cereale integrale. Echilibrați nivelul zahărului din sânge, astfel veți împiedica senzația de a mânca des.

3. Creșteți aportul de vitamina D

Nivelul vitaminei D în organism este cel mai mic la începutul primăverii, după iarnă lungă și întunecată fără prea mult soare. Cum să facem? Includeți în alimentație alimente care conțin vitamina D, precum pește, cacao sau ouă. Bucurați- vă de soare măcar 15 minute pe zi.

4. Setați-vă un regim de somn

Multe persoane se confruntă cu astenia de primăvară. De vină sunt schimbările bruște de vreme. Ce e de făcut? Mergeți la culcare cu jumătate de oră mai devreme decât de obicei iarna. Dacă nu vă simțiți obosiți, mâncați ceva mai ușor cu o oră înainte, ceva ce conține triptofan. Acesta va fi transformat de organism în melatonină, care va provoca somnolență.

5. Faceți mișcare

Afară va fi din ce în ce mai plăcut și mai cald. Este timpul cel mai potrivit pentru a face mișcare. Sportul făcut în aer liber ne poate încărca cu energie mult mai mult decât sportul în sălile de fitness. Alergarea, mers pe bicicletă sau plimbările, nu ar trebui să lipsească din programul Dvs zilnic.

6. Reduceți simptomele alergiilor

Florile înflorite reprezintă pentru multe persoane o previziune a faptului că urmează alergia la polen. Adăugați în meniul zilnic usturoi și ghimbir. Vor ajuta la reducerea vascularizării excesive și a inflamației mucoasei nazale, acestea ducând de obicei la reacții alergice.

7. Limpeziți-vă gândurile

Dacă faceți puțină ordine în minte, vă va ajuta să aveți un start pozitiv. Notați-vă în calendar lucrurile pe care le aveți de făcut, să nu le mai purtați în minte. Cu cât veți avea mai puține lucruri de ținut minte, cu atât veți fi mai liniștiți, mai pozitivi și mai productivi.

Acestea fiind spuse, vă dorim o primăvară frumoasă!

ÎNCEARCĂ GRATUIT

Pin It on Pinterest

Share This