Mâncaţi cel puţin 5 porţii de legume şi fructe în fiecare zi!

Alegeți o varietate cât mai bogată de legume cu mai puţin amidon şi fructe, cât mai divers colorate. Recomandate în această categorie sunt toate legumele (cele cu frunze verzi – salată verde, spanac, cruciferele – broccoli, varză, vinetele etc.), cu excepția legumelor amidonoase de tipul cartofului – care nu vor intra la „socoteală” pentru cele 5 porţii de legume.
Un beneficiu major al fructelor şi mai ales al legumelor este că ele au o densitate calorică mică (cu atât mai mult dacă sunt comparate cu snackuri sau produse de tip fast-food).
Fructele, legumele, leguminoasele, nucile şi seminţele conţin micronutrienţi şi compuşi bioactivi care ne protejează de mai multe tipuri de cancer. Carotenoizii care se găsesc mai ales în legumele roşii sau portocalii protejează împotriva cancerelor bucale, de faringe, laringe şi plămân. Alimentele care conţin beta-caroten sau vitamina C ne apără de cancerul de esofag. Quercitina, un polifenol din mere, ceai verde, fructe de pădure şi altele poate avea rol antiinflamator şi anticancerigen. Seleniul, în cantităţile mici alimentare, din nucile braziliene, cereale integrale şi seminţele de floarea soarelui se pare că poate proteja bărbaţii împotriva cancerului de prostată. Iar exemplele pot continua pe multe rânduri.
ÎNCEARCĂ GRATUIT

Pin It on Pinterest

Share This